Общинска избирателна комисия Дулово
РЕШЕНИЕ
№ 242-МИ
Дулово, 28.05.2022
ОТНОСНО: Поддържане на Регистър на дейностите по обработване по чл. 30, § 1 от Общия регламент относно защитата на данните - GDPR
На основание : чл.62, ал. 1 от ЗЗЛД вр. чл.87 ИК и Общия регламент относно защитата на данните - GDPR, Общинска избирателна комисия в община Дулово (ОИК Дулово)
Р Е Ш И:
- ОИК Дулово поддържа Регистър на дейностите по обработване по чл. 30, § 1 от Общия регламент относно защитата на данните със съдържание по чл.62, ал.1 ЗЗЛД;
- Информира субектите на данните за техните права, както следва: Регламент (ЕС) 2016/679 предоставя на физическите лица допълнителни и засилени права, сред които в контекста на избори особено релевантни са:
- правото на достъп до собствените им лични данни, обработвани от администратора или обработващия лични данни;
- правото да поискат заличаване на техните лични данни, ако обработването се основава на съгласие и съгласието е оттеглено, ако данните повече не са необходими или ако обработването е незаконосъобразно. Оттеглянето на съгласието има действие за в бъдеще, следователно обработването преди този момент остава законосъобразно;
- правото на коригиране на неверни, неточни или непълни лични данни;
- правото на възражение срещу конкретна форма на обработване от политически субект (напр. данни събрани в списъка за регистрация, се обработват за друга цел като предизборна агитация);
- правото на жалба до КЗЛД или директно до компетентния съд.
- Правата на субектите на данните не са абсолютни и следва да бъдат съотнесени и балансирани с правата на другите засегнати лица, както и с обществения интерес, когато това е приложимо. Така например, администраторът на лични данни би могъл откаже да уважи искане за изтриване (право „да бъдеш забравен“), ако личните данни са необходими:
- за спазване на правно задължение, предвидено в правото на ЕС или законодателството на Република България (напр. в Изборния кодекс), или за изпълнението на задача от обществен интерес или при упражняването на официални правомощия, които са предоставени на администратора (ЦИК, РИК, общинска и областна администрация, МВР, МВнР и пр.);
- за установяването, упражняването или защитата на правни претенции (напр. за защита на администратора при жалба срещу него КЗЛД или в съда);
- за упражняване на правото на свобода на изразяването и правото на информация (медии и др.)
Решението на ОИК Дулово подлежи на оспорване в тридневен срок от обявяването му пред Централната избирателна комисия, на осн. чл. 88 от ИК.
Председател: Стелиян Иванов Тотев
Секретар: Илхан Етем Ахмед
* Публикувано на 28.05.2022 в 10:25 часа